08:01 Вчимось мислити позитивно (робота з дітьми у конфліктний та постконфліктний період) | |
№ 1/9-135 «Про надання психологічної допомоги учасникам навчально-виховного процесу» з метою вивчення впливу екстремальних подій в Україні на особистість дитини в Новояворівській школі №3 практичним психологом Павлусь Лесею Михайлівною проведене анкетування учнів.
Аналіз отриманих результатів. Викликає занепокоєння, що майже половина (44%) опитаних дітей почувають себе погано, через те, що тато перебуває в зоні АТО, 22% - без видимих причин сумно, 67% учнів час від часу плачуть, коли згадують про тата, 11% - бояться майбутнього, через тривогу за те, що з татом може щось трапитись. Діти уникають соціальних контактів та спілкування (67%), в 11% зник апетит, 33 % дітей легко дратуються. Попри те, більшість дітей майбутнє не лякає (89%). Події в Україні на працездатність, апетит та сон учнів основному не вплинули (67% , 78% та 67% відповідно). Більшість 67% дітей почувають себе спокійно.
Висновок. Події в Україні безперечно впливають на дітей, але в основному на емоційному рівні.
Рекомендації дорослим Підтримка звичного способу життя дуже позитивно діє на дитину та є для неї доказом власної безпеки та стабільності.
Важливо: • Заручитися підтримкою близьких і рідних. Важливо, щоб в оточенні дитини були люди, що не постраждали. • Намагатися зберегти режим дитини, забезпечити нормальний сон та харчування, достатність пиття, оберігати дитину від додаткових стресів. • Менше таємниць і натяків (вони ще більш лякають дитину). • Відповідати на запитання дитини поступово і доступно. На одне запитання – одна відповідь. Коли дитина її опанує, вона зможе поставити наступне питання. • Підтримувати надію на краще. • Бути готовими до «нечемної», «дивної», «агресивної» поведінки дитини. • НЕ казати: «забудь це», «викинь з голови» – це прямий шлях до формування постстресових розладів. • Не залишати дитину наодинці із своїми переживаннями, проте і не докучати їй. • Ні в якому разі не соромити дитину і не винуватити в тому, що сталося в поведінці після травмуючої події. • Бути готовими раз за разом обговорювати ті самі речі. • Заручитися самим надією на те, що травму можливо пережити
У школі з учнями, батьки яких брали або ж беруть участь в зоні АТО, та з учнями 4-тих класів практичним психологом Павлусь Л.М. та соціальним педагогом Юзюк С.В. проведено цикл занять, спрямованих на допомогу в досягненні позитивних життєвих цілей «Формування позитивного змісту емоційно-оцінної та поведінкової складових «Я-концепції» підлітків» або «Вчимось мислити позитивно». | |
Категорія: Психолог | Переглядів: 174 | |